Dziś pora na przedstawienie auta Marcina, do zakupu którego w pewien sposób przekonałem go kupując swego T-birda 😉 Marcin nabył swego AmCAr’a w bieżącym roku po dość długich poszukiwaniach, wcale nie łatwych…..
Ale do rzeczy……
Prezentowane Camaro to II generacja produkowana w latach 1970 – 1981, auto bazowało na płycie podłogowej poprzedniej generacji i doczekało się kilku modyfikacji w czasie produkcji. Auto było wyposażane w kilka modeli silników:
R6 3.8
R6 4.1
V6 3.8
V8 5.0
V8 5.7
V8 6.5
V8 6.6
V8 7.4
i żadnego z nich nie znajdziecie pod maską tego konkretnego egzemplarza,,,,, 😉
Jedno z najsłynniejszych aut typu „muscle cars”, które było wprowadzone na rynek jako rywal Forda Mustanga. Model z 1979 roku pobił rekord sprzedaży w historii tego modelu, sprzedano go w ilości ponad 280 tys. szt. ! Jest to typowy Amerykanin z tamtego czasu, długa maska, krótki tył, ponad 5 metrów długości przy nadwoziu dwudrzwiowym. Nieźle 😉 Napęd na tył, automatyczna skrzynia biegów, cóż bardziej amerykańskiego można znaleźć 😉 Auto zostało nico “dłubnięte” prze poprzedniego właściciela. Założono silnik LQ9 6.0 z dolotem i gaźnikiem Edelbrock. Pomiar z hamowni daje mierzone na kołach 307 KM i 504 Nm. Jest to nieco mniej niż oryginalnie posiada ten silnik na wtrysku, ale z czystym sumieniem należy powiedzieć, że wystarcza…. 🙂 Z przodu za hamowanie odpowiadają wentylowane i nacinane tarcze, w tyle pozostawiono oryginalnie bębny . Skrzynia biegów to th700 r4 shifter b&m, tylny most z lsd. Całość działa całkiem sprawnie i pozwala na szybsze gubienie bieżnika niż zmienianie opony….
Trochę danych technicznych:
Długość: 5019 mm
Szerokość: 1892 mm
Wysokość: 1250 mm
Rozstaw osi: 2743 mm
Średnica zawracania: 12,5 m (tzw. między ścianami)
Masa własna: 1564 kg
Pojemność zbiornika: 79 l
Tyle na dziś, w słoneczny dzień zrobimy lepszą sesję fotograficzną 😉
Pozdrawiam.
Seba 4×4