Mitsubishi Eclipse Cross 4WD 1.5 Turbo CVT  test.


Dzień pierwszy:

No to mam przyjemność przetestować Mitsubishi Eclipse Cross, średniej wielkości auto posiada silnik benzynowy o pojemności 1,5 l. W ofercie Mitsubishi Eclipse Cross usytuowany jest pomiędzy mniejszym ASX-em a większym Outlanderem. SUV ma 4405 mm długości, 1805 mm szerokości i 1685 mm wysokości,  rozstaw osi to 2670 mm (taki sam ma Outlander), skutkuje to sporą ilością miejsca w wnętrzu dla pasażerów. Nowatorska linia nadwozia skutkuje nie największym bagażnikiem – 341 l. Silnik generuje 163 KM przy 5500 obr./min  i 250 Nm przy 1800-4500 obr./min , co w połączeniu z sprawnie działającą automatyczną skrzynią biegów typu CVT pozwala na swobodne poruszanie się i wyprzedzania. Agresywna jazda skutkuje sporym spalaniem, ale na to podsumowanie przyjdzie czas 😉 Dziś na szybko kilka uwag po przejechaniu 400 km.

Pozycja za kierownicą dobra, widoczność OK, trochę brakuje jej po “skosie” do tyłu, ładny tył ogranicza ję nieco, przy cofaniu pomocne są kamery cofania. Trochę trzeba się przyzwyczaić do umieszczonych przy łokciach lusterkach wstecznych, jednak widoczności w nich nie brakuje. Wnętrze czarno – srebrne, tworzywo w wnętrzu jest w dotyku miękkie i dobrze spasowane, choć może na to nie wygląda na pierwszy rzut oka. W wnętrzu jest dość cicho, dźwięk silnika nie powoduje niemiłych odczuć. Auto pewnie trzyma się drogi, nieduża wielofunkcyjna  kierownica dobrze leży w ręku i pozwala pewnie prowadzić auto. Hamulce sprawne, niskoprofilowe ogumienie nie przenosi zbyt odczuwalnie wstrząsów na nadwozie. Tyle na dziś, jutro dalsze spostrzeżenia.

Dzień drugi:

Dziś spora sesja zdjęciowa i kolejne 300 km za kierownicą, poniżej zdjęcia z opisami, jutro inne spostrzeżenia 😉

Dzień trzeci:

Kolejne 250 km pokonane po naszych drogach. Wrażenia z jazdy nadal pozytywne, ,auto bardzo sprawnie przyspiesza okupując to jednak nie najniższym spalaniem. Jazda autostradowa (agresywna) zaowocowała spalaniem na poziomie 13 l/100 km. W jeździe codziennej przy prędkościach do 100 km/godz i delikatnym korzystaniu z pedału gazu zejdziemy do 8,7-8,9 l/100 km. Czy mało? No nie wiem… Z drugiej strony fajnie pracujący automat, wydajna klimatyzacja włączona bez przerwy w połączeniu z małym i wysilonym silnikiem nie pozwoli uzyskać nam 5 litrów. Do tego stały napęd na dwie osie. Napęd realizowany jest w systemie “AUTO”, “ŚNIEG” lub “SZUTER” (w tłumaczeniu bezpośrednim). Napęd sprawdza się mimo zimowych opon, miałem okazje zawracać na pomokłym polu, pokonywałem rozmokłe drogi, daje radę 🙂 W AUTO na tylną oś trafia 20% momentu obrotowego, jest też GRAVEL (szuter) poprawiający przyczepność na niestabilnej nawierzchni oraz SNOW (śnieg), zoptymalizowany pod kątem śliskiej jezdni, charakteryzujący się największą, około 60% siłą napędu tylnej osi. Nowy Eclipse  ma napęd 4×4, a do jego obsługi zastosowano układ S-AWC (Super-All-Wheel-Control), znany już z flagowego Lancera Evolution. Taki układ zwiększa pewność prowadzenia, łącząc elektronicznie sterowany napęd czterech kół z systemem aktywnej kontroli znoszenia AYC (Active Yaw Control), który wykorzystuje hamulce przedniej osi w celu utrzymania zamierzonego toru jazdy. S-AWC reaguje na warunki drogowe w czasie rzeczywistym i koryguje siłę hamowania, a także rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś. Prześwit wynosi 185 mm, przedni zwis nie należy do najmniejszych, za to tylny jest krótki. Wygodna tylna kanapa ma 8-stopniową regulację pochylenia oparcia oraz może być przesuwana w zakresie 200 mm co zapewnia największą w tej klasie przestrzeń na nogi. Nawet przy maksymalnym przesunięciu do tyłu bagażnik wciąż oferuje sporo miejsca. Można go także dodatkowo powiększyć, składając całą lub część tylnego oparcia dzielonego w układzie 60:40. Auto posiada:

•Czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
•Kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy
•Układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (ASC+TCL)
•System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
•System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM)
•Asystent pasa ruchu (LDW)
•Atrapa chłodnicy w kolorze srebrnym z chromowanymi akcentami zderzak przedni z elementami w kolorze czarnym z połyskiem
•Podgrzewana szyba czołowa
•Wyświetlacz typu HUD (Head-up Display

•Chromowana listwa wzdłuż bocznych okien

•Czarne obramowanie nadkoli
•Ozdobny spojler dachowy
•Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
•Relingi dachowe w kolorze czarnym
•Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
•Przyciemniane szyby tylne
•Wycieraczki szyby przedniej z czujnikiem deszczu
•Światła mijania z czujnikiem zmierzchu
•Automatyczne światła drogowe (AHB)
•Światła do jazdy dziennej w technologii LED
•Radioodtwarzacz CD/MP3
•4 głośniki
•Gniazdo USB
•Kolumna kierownicy regulowana w dwóch
płaszczyznach
•Tempomat ze sterowaniem na kierownicy
•Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
•Zdalnie sterowany zamek centralny
•Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
•Manualna regulacja wysokości fotela kierowcy
•Kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny (komputer
pokładowy)
•Roleta przestrzeni bagażowej
•Przesuwana tylna kanapa z regulacją kątapochylenia oparcia
•Podgrzewana kanapa tylna
•Podgrzewana kierownica
•Przednie i tylne czujniki parkowania
•Szyba czołowa o zwiększonej izolacji akustycznej
•Materiałowa tapicerka siedzeń ze srebrnymi przeszyciami
•Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
•Monitorowanie martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (LCA) i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu (RCTA)
•Reflektory przednie w technologii LED (światła mijania)
•System kamer 360 stopni
•Czerwień diamentowa (P62) za dopłatą 4200 zł….
Cena auta to ponad 133 tys zł, nie jest to mało 😉
Tyle na dziś 😉
Dzień czwarty:
Wyjazd do pracy, trochę w terenie i do domu. Trochę poszperałem w znajdujących się w aucie włącznikach i sprawdzałem użyteczność różnych dodatków. Jeden z nich przetestowałem organoleptycznie i przyznaje, że system nagłego hamowania działa…. Gdy wracałem do domu z prędkością około 90 km/godz na drogę wbiegły trzy sarny, sysytem natychmiast je zlokalizował i włączył procedurę hamowania informując mnie o tym stosownym sygnałem. Oczywiście docisnąłem pedał hamulca i udał się stanąć jakieś trzy metry przed ostatnią sarną. Z pełną odpowiedzialnością napiszę, że bez tej reakcji pewnie zabrakłoby jakiś 4-5 m i byłaby stłuczka… Szacun za ten dodatek. Drugi sympatyczny bajer wykorzystałem o poranku, przednia szyba wyglądał następująco:
Po w łączeniu podgrzewania przedniej szyby i jakiejś minucie było tak:
Fajny i skuteczny bajer 😉 O podgrzewanych fotelach i kierownicy nie wspomnę 😉
Dzień piąty:
Dziś przyszła pora na jadę po leśnych drogach. Auto dzięki 18,5 cm prześwitu i napędowi 4×4 pokonywało je całkiem sprawnie. Zawieszenie wybiera nierówności sprężyście, dopiero szybka jazda i krótkie poprzeczne nierówności powodują lekkie stuki w tylnym zawieszeniu, wynika to z krótkiego skoku amortyzatora, jednak nie wpływa znacząco na utratę komfortu. Droga rozjeżdżona prze ciągniki z podmokłymi fragmentami nie stanowiła problemu, jedyny ujemny skutek to późniejsze drganie kierownicy spowodowane obklejeniem błotem przednich felg. Przyspieszenie też jest OK, krótki film poniżej:
Dzień szósty:
Poranne rozmrażanie auta i do pracy. Znowu muszę pochwalić wydajność reflektorów. Zarówno na “krótkich” jak i na “długich” super wszystko widać.
Zdecydowanie polepsza to komfort jazdy.
Po kilkudziesięciu kilometrach jazdy poza miastem z prędkościami zgodnymi z przepisami oraz z muskaniem pedału gazu udało mi się uzyskać takie spalanie:
Nie było łatwo 😉
Agresywna jazda autostradą skutkowała takim wynikiem:
Ale trasa była ciężka….
W codziennej “normalnej” jeździe możemy spodziewać się takiego wyniku:
W aucie z napędem 4×4 i 163 KM wydaje się to normalne.
Dzień siódmy:
Pora na kilka podsumowań, zatem do dzieła 😉
Zgrabne i zwrotne auto doskonale sprawdzające się w jeździe codziennej. Pomaga w tym zwrotność, sprawne przyspieszanie, sporo udogodnień i wygodna pozycja za kierownicą. Pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca, kierowca pochwali wspomniane wcześniej dodatki i łatwość obsługi wszystkich elementów. Auto prowadzi się pewnie zarówno po drogach asfaltowych jak i po tych o złej jakości. Nie brakuje trakcji, prześwit pozwala na bezpieczne zjechanie na leśne drogi. Łatwo jest wyczuć nadwozie, warto docenić sprawne oświetlenie, które bywa gorsze w naprawdę drogich autach. Sprawne ogrzewanie w połączeniu z odmrażaniem przedniej szyby i podgrzewaniem kierownicy i foteli umila mroźne poranki. Łatwa obsługa wszelkich urządzeń pozwala nie odwracać uwagi od prowadzenia auta. Bagażnik nie należy do imponujących, nie odbiega jednak standardem od konkurencji. Sprawne zawieszenie nie generuje niemiłych dźwięków i pozwala na jazdę w stylu sportowym. Hamulce naprawdę wydajne i przewidywalne w użyciu. Bryła nadwozia pozwala wyróżniać się w tłumie, auto nawet w porównaniu z L 200 nie wydaje się małe. Użyte w wnętrzu materiały są dobrze spasowane i nie skrzypią itp. Miękka wykładzina deski rozdzielczej jest miła w dotyku, całość ożywiają srebrne wstawki kokpitu i elementy “kevlarowe” oraz skórzane. Ogólnie naprawdę przyjemnie. Mimo dzielonej tylnej szyby nie brakuje nam widoczności do tyłu, nieco gorzej jest “po skosie”, jest to efekt wysoko poprowadzonej linii okien w tylnych drzwiach i nadwozia nawiązującego stylem do coupe. Masywny przód sugeruje nam, że auto jest większe niż w rzeczywistości. Linia boczna płynnie przechodzi w tylną klapę, pomaga w tym wydatne przetłoczenie. Tył wzbudza najwięcej kontrowersji, widać tu nawiązanie do sportowego Eclipse, które “jakby” uterenowiono 😉 Ot i tyle 😉 Sprawność silnika pozwala na dynamiczną jazdę, skrzynia CVT z wirtualnymi biegami nie odnotowuje opóźnień, w razie potrzeby można wspomóc się sterowaniem łopatkami umieszczonymi przy kierownicy, jednak po co….. 😉 Spokojna jazda generuje spalanie na poziomie 7- 9 l/100 km. Agresywniejsza powoduje spalanie rzędu 10-11,5 l/100 km. Czy to dużo? 163 km i napęd 4×4 na pewno mają w tym swój udział, ale tradycyjnie jak w przypadku konkurencji spalanie z prospektów nie jest łatwe do uzyskania. Porównywalne wyniki uzyskamy w podobnych autach innych producentów. Zycie… 😉
Tak więc:
Plusy:
+ dynamiczny silnik
+ sprawna skrzynia biegów
+ wygoda i przestronność w wnętrzu
+ wydajne światła
+ przydatne gadżety podwyższające bezpieczeństwo jazdy
+ niezły prześwit
+ sprawny napęd 4×4
+ unikalność nadwozia
Minusy:
– podwyższone spalanie przy sportowym stylu jazdy
– widoczność do tyłu “po skosie”
– średniej wielkości bagażnik
– nie najniższa cena zakupu
– brak fabrycznej nawigacji w tym modelu
Tyle na dziś 😉
Trzy fotki z starszym bratem:

Modne i widoczne kierunkowskazy w lusterkach.

Oznaczenie wersji.

To oznacza napęd na dwie osie 😉

Pod spodem koło o wysokości 185 mm

Płetwa GPS

Pocieszne przetłoczenie komponujące bok z tylną klapą

Masywny przód z bardzo sprawnymi reflektorami w technologii LED

Jeszcze świeże, tylko 8332 km przebiegu

Widok w wstecznym lusterku

Poręczna wielofunkcyjna kierownica

Łopatka do ręcznej zmiany wirtualnych biegów

Z drugiej strony też jest 😉

Nawigacji brak, ale namierzanie GPS jest

Wyświetlacz na środkowym panelu

To możemy znaleźć i dotykowo uruchomić

I jeszcze trochę funkcji

Schowek przed pasażerem, trochę zmieści

Taki panel do obsługi wspomnianego wyświtlacza

Tu wybieramy funkcje napędu 4×4

Pomocne w cofaniu kamery 360*

To nam przypomina o 8-mio biegowej automatycznej skrzyni biegów

 

To szukamy stacji 😉

Obsługa Air Bag’ów i sterowanie klimatyzacją

 

Napój jest gdzie wstawić

Podłokietnik skrywa pojemny schowek

Widok prze tylną klapę

I z innej perspektywy

Naprawdę sporo miejsca na nogi na tylnej kanapie, przedni fotel znacząco odsunięty do tyłu

Wsiadać i wygodnie podróżować

Z przodu też jest miejsce i wygodne fotele

Sterowanie tempomatem

I obsługa radia

Regulacja kierownicy

Muszę doczytać po co to 😉

Schludne sterowanie szybami i lusterkami

To maleństwo ma 163 KM…..

Mikrus a jedzie 😉

Jest nawet rozpórka kielichów zawieszenia

Spore tarcze z przodu

I nieco mniejsze z tyłu

To jest 18 cali…..

Ładne? Nie wiem, ale modne 😉

Tylna klapa otwiera się na niespełna 2 m

Nieduży ale ustawny bagażnik

Niezbędnik i dodatkowy schowek

Przydatna “kuweta”

Krótki tylny zwis

Ten tył na pewno jest unikatowy 😉

Lusterka nieco finezyjne, ale widoczność OK

Lusterka są zamontowane dość “głęboko”

Wydajne światła przeciwmgielne

Trochę pod kątem, ale prześwit jest

 

Koło ma 18,5 cm wysokości

Pozdrawiam terenowo.

Seba 4×4

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *