Kadett na podwórku :)


Ze względu na zbliżające się długie ciemne popołudnia i skończone (prawie) prace remontowo – budowlane czas był na poszukanie kolejnego auta do “zrobienia”. Dodatkową motywacją była deklaracja Hani (żony), że dla Niej nie ma auta na zloty…. Potrzebne było coś nie za starego, nie za dużego (paliwożernego) i mogącego w razie czego służyć jako auto rezerwowe. Jak na życzenie pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży Opla Kadetta 1,4i z 1991 r. Może nie typowy klasyk, ale naprawdę rzadko spotykane w ostatnich czasach auto. Szybki wyjazd, zakup, powrót do domu i przegląd auta. O kilku mankamentach poinformował sprzedawca (zepsuty podnośnik szyby kierowcy, konieczność wymiany reperaturek tylnych błotników), coś wyszło ekstra po drodze. Ogólnie stan auta zachęca do prac nad nim, będzie jeszcze lśnić i cieszyć Hanię 🙂

Troszkę danych auta:

Liczba drzwi – 5

Liczba miejsc – 5

Długość – 3998 mm

Szerokość – 1663 mm

Wysokość – 1400 mm

Rozstaw osi – 2520 mm

Rozstaw kół, przód – 1406 mm

Rozstaw kół, tył – 1400 mm

Produkowany od 1989 do 1991 roku

Pojemność skokowa – 1389 cm³

Typ silnika – benzynowy

Moc silnika – 60 KM (44 kW) przy 5600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy – 103 Nm przy 2600 obr/min

Montaż silnika – z przodu, poprzecznie

Umiejscowienie wałka rozrządu – SOHC (OHC)

Liczba cylindrów – 4

Układ cylindrów – rzędowy

Liczba zaworów – 8

Stopień sprężania – 9.0 : 1

Średnica cylindra × skok tłoka – 77.6 × 73.4 mm

Typ wtrysku – jednopunktowy (SPI, CPI)

Opony podstawowe – 155/80 R13

Rodzaj hamulców (przód) – tarczowe

Rodzaj hamulców (tył) – bębnowe

Rodzaj zawieszenia (przód) – kolumny McPhersona

Rodzaj zawieszenia (tył) – belka skrętna

Rodzaj skrzyni – manualna

Liczba biegów – 5

Rodzaj napędu – na przednią oś

Prędkość maksymalna – 160 km/h

Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) – 15.0 s

Średnie spalanie (cykl mieszany) – 7.0 l/100km

Pojemność zbiornika paliwa – 42 l

Zasięg (cykl mieszany) – 600 km

Klasyczny przód “łezki” z rzadko już spotykanymi szklanymi reflektorami

Duża klapa bagażnika

Aerodynamiczne nadwozie, w momencie wprowadzenia do produkcji w 1984 r  współczynnik oporu Cx wynosił zaledwie 0,32 (w wersji GSI nawet do Cx-0,30), co stawiało go w czołówce.

Pod maską silnik 1,4i, całe 60 KM 🙂

Pewnego rodzaju rzadkość – kielichy w idealnym stanie

Drugi tak samo 🙂

Podłoga bagażnika super, kielichy również, tylko porysowane 🙂

Klasyczne wnętrze 🙂 Mało światełek i bajerów 🙂

Całkiem tu przestronnie i czysto 🙂

Ze względu na pojawiające się pocenie (płyn chłodniczy) w narożniku głowicy przy 4-tym cylindrze za dni kilka głowica będzie zdjęta, zweryfikowane zostaną tuleje i pierścienie, wymieniony zostanie rozrząd z pompą wody, o zmianie oleju i wymianie wszystkich uszczelek silnika nie wspomnę 🙂 Następny krok to wymiana tylnych reperaturek błotników, oprócz tego weryfikacja podłogi (widać dwie dziurki) oraz progów i nadkoli wewnętrznych. Na pierwszy rzut oka jest OK. Po naprawach oczywiście profesjonalna konserwacja przestrzeni zamkniętych i podwozia. Do wymiany kwalifikują się praktycznie wszystkie amortyzatory, przednie wraz z łożyskami (poduszkami) zwrotnic. Po zdjęciu kół zweryfikuję układ hamulcowy, w razie potrzeby zostanie zregenerowany. Oczywiście na koniec malowanie całego nadwozia 🙂

O przebiegu prac będę na bieżąco informować, liczę na wyjazd wiosną 2024 r.

Pozdrawiam

Seba 4×4

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *