Kadett na podwórku “1” – operacja silnik.


Pierwszym działaniem było wykonanie prac przy silniku, rozrząd, pompa wody.  Ze względu na pocenie się widoczne w prawym rogu głowicy oprócz wymiany rozrządu doszło również zdjęcie głowicy i wymiana uszczelki. Oczywiście nie omieszkałem przy okazji odnowić głowicy – planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworów.

No to do dzieła 🙂

Po zdjęciu głowicy ukazały się tłoki i tuleje cylindrów. Ocena organoleptyczna wykazała, że tłoki i tuleje są w wyśmienitej kondycji. Zero kołnierza czy rys na tulejach, tłoki bez luzów, miło. Pierścieni nie sprawdzałem, gdyż pomiar kompresji wykonany na zimnym zimnym silniku dał bardzo dobre wyniki.

Głowica została odnowiona w profesjonalnym zakładzie:

Nie omieszkałem też wypiaskować przy okazji kolektora wydechowego 🙂

No to można składać, zestaw przygotowany 🙂

Postęp widać 😉

No i rozrząd z nową pompą wody na swoim miejscu 🙂

Oczywiście doszły do tego nowe świece, olej i filtry. Wymieniony został map sensor.

Po powrocie do domu przyszedł czas na wjazd na podnośnik i do dzieła. Ale o tym w następnej części 😉

Pozdrawiam.

Seba 4×4

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *